Monday 29 October 2012

induksi, lapor diri



macam biasa, post ni tak kena mengena ngan gambar..saja bagi ceria sikit..

anyway, my last post..pasal nak pergi induction kan..well nothing much happen..biasala..kursus.. (kasut sukan takyah bawak pon takpe..xde kna lari2 pon..hahaha) dengar ceramah bla..bla.bla..tapi as orang kerja gomen macam saya kena la tau macam- macam kan.. tapi bila ingat balik first night dapat posting..hahaha..tak tau apa perasaan... gembira, sedih, takut n macam2 lagi..aku sorang je dari my classmates yg apply QEH kat KK bah...aiyak.. bila call mak, tanya nak appeal ke..mak cakap takyah la..pergi je la.. so after kursus (jumaat ptg) aku p la klia untuk membeli tiket ke sabah..me, my dad and my mum akan ikut pergi..cewah..naik MAS kau...(ye, gua guna duit parent, duit mara dah abis pasni kena la ganti balik huk huk)


anyways, aku ada hari sabtu je nak prepare.. malam sabtu tu dah bergerak p rumah angah kat smban (sng dia nak hantar p klia, stgh jam je)..tunggu la dari kul 500 smpai kul 600..kenapa kaunter tak bukak2 lagi..rupa2nya MAS pon pakai kiosk.. ceh ..macam peghak..selama ni aku dok naik airasia je so tak tau bila dia suda tukar itu sistem.. lepas dah  check in beg sume (57kg overall, sebbek guna tiket parents) kitorg berangkat la kul 730 dari klia... bye2 semenanjung..

dalam flight best gile rupanya mas ni..dia bagi bekfast free (ye dah termasuk dlm tiket, x macam airasia, sumo pon bobaya), layanan tiptop, siap bagi newspaper lagi....tapi yang penting tiket dia lagi murah dari airasia kalau beli last minit.. 2j30min dalam flight smpai la ke airport kk.. pastu straight pegi hotel..petang tu tak jalan2 pegi mana sbb hujan..sini mmg petang2 je hujan da...


anyway, lepas lapor diri je (kesian my parents.. still la dok lepak kat hosp tunggu aku) aku sebokla cari rumah.. hostel ade tp agak teruk sbb in the middle of construction... QEH still under construction..naik bangunan baru so hospital scattered..susah rupanya duduk sorang2 kt sini.. dalam hati kenapa la tak appeal je ke hosp seremban..sonang sikit..tak payah cari rumah, suruh je adik aku jemput pagi petang..haha..tapi yang best kat sini you'll learn how to depend on yourself...the hospital is quite nice but in term of logistic its a bit of a problem for those who doesnt have cars..like me.. huhu.. (tapi gua dah beli dah, myvi bodo je..tgu dapat minggu depan kalau loan gua lulus..) tapi aku agak takut la nak drive..dah 3 taun tak drive ooo.... lesen je full tapi rasanya kalau aku drive kalah budak lesen L..letih nak dpt permission from my mother nk beli keta...sebbek ada ayah yang sangat memahami.. thanks ayah :D

orientasi macam biasa la..tgk video, then uruskan all those paperworks.. (thank to cik L, dia memang baik tolong saya)..smpai la hari rabu,  my parents dah nak balik that day..diorang still risau..dengan rumah takde lagi, posting pulak kat QEH 2, jauh sikit la dekat hostel..hv to commute by cab everyday (mahal oo teksi kt sini..) then saya nekad, duduk hostel je la sementara dapat rumah with another new ho from penang.. on thursday, we lapor diri.. then start tagging.. ho sume ok la..baik2 jugak..diorang banyak tolong saya yang terkontang kanting seorang diri nih..huhu...i'm still tagging sampai minggu nih...for the moment sebelum dapat keta kena la commute guna cab yang agak mahal tu..haduyai...sekarang duduk hostel kejap sementara my new tenant kasi katil for my room..(i menumpang je kat rumah sorang ho nih, sebbek dia baik hati kasi i tumpang sementara i'm searching for a house nearer to the QEH2..:D) hopefully by this week i can move out of this hostel...

i'm praying that i can function as a new HO..aiyoo..takot la takleh perform...huhuh...
Azue boleh!!! InsyaAllah :D

btw seminggu dah kat sini..i miss my home already.... *me contacting homesickness..achooo!!!*



 

No comments:

Post a Comment